fbpx

Žiedinių lenktynių čempiono Pauliaus Reiso patarimai fizinio pasiruošimo gerinimui

Aukščiausio lygio lenktynininkai įvairiose automobilių sporto disciplinose skiria didžiulį dėmesį fiziniam pasiruošimui. Ištvermė, koncentracija, reakcija ir fizinis tvirtumas valdant daugiau nei 200 km/val. greičiu lekiantį sportinį automobilį bei sėdint pirties klimatą primenančioje aplinkoje daro stebuklus, sako lenktynininkai.

Įsibėgėjant automobilių sporto sezonui Lietuvoje, šalies žiedinių lenktynių čempionas Paulius Reisas pasidalino patarimais, kaip būti pasiruošus dar prieš užgestant starto signalui. „Kai lauke termometras rodo 25 laipsnius šilumos, lenktynių automobilyje karštis siekia 60 ir daugiau laipsnių. Tokios sąlygos išsunkia organizmą, tampa sunku susikoncentruoti. Jeigu automobilių sportą ir lenktynes įsivaizduojate tik kaip lengvą pasivažinėjimą dideliu greičiu, klystate. Net stabdžio paspaudimas ar vairo sukimas lenktynių metu sportiniame automobilyje reikalauja kur kas daugiau jėgų. Be fizinio pasirengimo ir ištvermės, aukštų rezultatų pasiekti sunku“, – tvirtina P. Reisas. Pats lenktynininkas išskiria 3 svarbiausias sritis, į kurias susikoncentravus, galima už vairo trasoje jaustis užtikrintai ir padėti tvirtą pagrindą aukštiems rezultatams.

Mityba

Visi norintys pasiekti rezultatų sporto klube žino, kad mityba sudaro didžiąją dalį progreso. Paulius iškart pabrėžia, kad kiekvieno organizmas skirtingas ir tik išanalizavus savo kūną ir žinant aiškų tikslą galima priimti sprendimus, ką valgysi vakarienei. Lenktynininkas laikosi specialaus maisto plano, paremto kūno tyrimais, kuriuos atliko sporto studijos „FIT-PRO“ specialistai. Anot lenktynininko, bijoti pakeisti mitybos nereiktų, nes net ir metant svorį planas visiškai neprimena griežtos dietos.

„Valgau daug ir skaniai – didžiąją dalį mano mitybos sudaro paukštiena, varškė, daržovės, javainių batonėliai, proteino kokteiliai ir t.t. Tiesa, turiu ir vadinamąją „cheat day“ – sekmadieniais valgau laisviau, galiu sau leisti šiek tiek daugiau. Be to, sportuoju trumpiau nei iki šiol. Nepaisant to, jaučiu, kad kiekvieną dieną tampu vis stipresnis ir ištvermingesnis“, – džiaugiasi pašnekovas.

Sportas

Kalbėdamas apie treniruočių trukmę, lenktynininkas neperdeda – jo treniruotės trunka vos 20 min., tačiau atstoja net 90 minučių vargą sporto salėje mankštinantis su įprastais treniruokliais, o treniruotės metu ir po jos sudeginama tris kartus daugiau kalorijų. Viso to priežastis – elektrostimuliavimo treniruotės, kurias jau senokai pamėgo tokios sporto pasaulio žvaigždės kaip greičiausias planetos bėgikas Usainas Boltas, geriausias pasaulio futbolininkas Cristiano Ronaldo. Sunkiausių planetos lenktynių – Dakaro ralio – dalyviai taip pat naudoja tokius treniruoklius.

Lenktynininkas P. Reisas neslepia – po 20 minučių treniruotės jo veidu žliaugia prakaitas, o kelias dienas jaučiamas raumenų skausmas primena, kad per mažiau nei pusvalandį buvo paplušėta iš peties.

„Pirmas minutes speciali treniruočių apranga, aplink kabantys elektros laidai kelia šypseną. Bet po to reikia susiimti, nes elektros impulsams stimuliuojant visus kūno raumenis, net ir paprasti pratimai reikalauja daugiau jėgos, pastangų ir valios. Per treniruotes galite pamatyti įvairių mano veido grimasų, išgirsti ir riksmų, bet turint konkretų tikslą visi sunkumai yra dar vienas žingsnis jo link“, – juokiasi lenktynininkas.

Poilsis

Be treniruočių Paulius didelį dėmesį teikia poilsiui – raumenyno atstatymui bei jėgų atgavimui. „Automobilių sporte sklando toks pasakymas – „pritrūko vienos nakties“ – automobiliui gali nespėti pridėti tų kelių sekundžių greičio, tačiau tavo organizmas privalo būti pailsėjęs. Net jei ir kiekio prasme matai, jog neišmiegosi tiek, kiek reikia, reiktų stengtis miegą daryti kuo kokybiškesniu – miegoti visiškoje tamsoje, užmigti ir keltis panašiu metu, prieš miegą nesėdėti prie telefono ar kompiuterio ir t.t.

Kalbant apie poilsį ir atsipalaidavimą, svarbu paminėti ir žalingus įpročius – kaip tikina Paulius Reisas, čia pamokslauti nieko nereikia.

„Kiekvienas pasirenka savo kelią ir tvarkosi pats. Tuo tarpu aš džiaugiuosi nevartodamas alkoholio jau beveik 3 mėn. Jaučiu, kad esu žvalesnis, koncentracija – didesnė, o ir sportuoti bei siekti tikslo yra kur kas lengviau.“

Nors į naują automobilį bei naują klasę šiemet peršokęs lenktynininkas savo tikslo dar nepasiekė, tačiau tikrai yra pakeliui. Nuo pokyčių pradžios Paulius jau numetė 9 kg svorio ir tikrai nežada sustoti.

šaltinis: 15min

Pratimai dirbantiems sėdimą darbą

FIT-PRO studijos asmeninis treneris Karolis nori pasidalinti su jumis trumpu pratimu, skirtu dirbantiems sėdimą darbą. Jį galite atlikti net savo darbo vietoje , nes tai užtruks vos kelias minutes ir padės atpalaiduoti bei tuo pačiu sustiprinti nugaros raumenis.

Vandens Svarba

FIT-PRO studijos asmeninis treneris Karolis Beručka dalinasi patarimu apie vandens svarbą ir kaip jį reikia vartoti. Kiek vandens per dieną išgeriate Jūs?

Susipažinkite su vienu iš FIT-PRO sporto studijos asmeninių trenerių – Karoliu Beručka. Jis yra licencijuotas asmeninis treneris bei sertifikuotas EMS treneris, taip pat ir mitybos bei maisto papildų konsultantas, turintis daugiau nei 8 metų patirtį. Karoliui labai svarbu, kad treniruotės klientams būtų įdomios ir naudingos, skatintų ir motyvuotų juos sportuoti. Karolis nuolat gilina savo žinias įvairiuose seminaruose, domisi sporto naujovėmis.

Susisiekite

Turite klausimų ? Parašykite mums.

Start typing and press Enter to search